Tento „blog“ jsem se rozhodl začít psát až čtyři roky po tom, co jsme spolu s mým Matyáškem začali jezdit na kole.
Celou dobu jsem totiž bojoval s tím, že nevím, co nás na neznámé stezce vlastně čeká.
Jak mnozí víte začínali jsme takto.
Ano naše první kolo a první velké dobrodružství i s Matyho bráškou Tedíkem byly Dlouhé Stráně a bohužel jsme to museli kilometr a půl před koncem vzdát.
Nicméně doba se změnila a díky BK Opava jsme dnes o level výš a troufáme si na projekty, které byly pro nás dříve tabu. A toto je náš nový mazlík Powerfly 4 od TREKu.
Řekl jsem si, že možná bude někoho zajímat jak vypadají cyklostezky, pokud musí řešit stejný problém jako mi :
- je to do kopce?
- je to sjízdné s cyklovozíkem?
- zvládnu to na manuálním kole?
- vydrží mi baterka na elektrokole?
- najím se na stezce?
- nabiju si tam elektrokolo?
Ale také nezvyklé dotazy jako mám kde přebalit dítě ( v případě chladného počasí), schovat se před deštěm, najdu technickou pomoc na trase, atd.
Takže náš tahač znáte teď vám představím přívěs. Začínali jsme na crossovém podvozku od firmy Otto Bock, který nám darovala rodina Davídkových z Brna a tuto geniálně vychytanou věc dle mého názoru nikdy nic dostatečně nenahradí ani zdaleka !!! Nicméně Maty nám z něj vyrostl a bylo zapotřebí se podívat po něčem jiném. S tím nám pomohla nadace Život dětem která nám věnovala střední velikost BENECYKLu.
Po menších úpravách jako jsou výměna pětibodového pásu ( ten originál nebyl špatný, ale při nárazu nebo převrhnutí přesky povolí a dítě letí), adaptér na připojení k ose zadního kola není přizpůsoben kolům s pevnou osou, je nutné zvětšit otvor adaptéru a dále jsem musel síťku proti hmyzu přešít jemnějším sítem protože tím originálem proletí snad i čmelák. Nicméně jednu výhodu benecykl má a tou je jeho váha oproti čtyřicetikilovému Bocku je podstatně lehčí. Na všechna dobrodružství nás dopravuje vůz značky VW Caddy-Maxi a Benecykl Junior tam bez problémů naložím, při použití pouze dvou řad sedadel, bez rozkládání a dalších větších zavazadel. Pokud za stejných podmínek potřebuji naložit i kolo musím jak kolo tak benecykl rozebrat co nejvíce to jde, ale výhodou je že to jde vše jednoduše, rychle a bez nářadí.
Je důležité aby jste pochopili, že nejsem žádný cyklonadšenec, který musí za každou cenu jezdit. V podstatě jízdu na kole nesnáším a vždy to byla má nejslabší disciplína (triatlon) , bolí mě z toho záda a celkově jsem už asi starý na takovéto „srandy“. Ale asi bude něco pravdy na tom, že Pán Bůh má smysl pro humor a Maty si ježdění na kole zamiloval. A tím myslím pořádné příšernosti, žádný asfalt, to Maty usíná.
Podstatné je to, že jízda po těch drncavých cestách Matymu pomáhá stabilizovat trup a krční páteř a tak ať mě to třeba zabije, hlavně že ho to baví!!!
No a teď už snad přistupme k vedlejšímu produktu našeho dobrodružství a tím je to, že vám o všech těch našich cestách pokusíme podat co nejdetailnější informace, které využijete ve svůj prospěch!!!
Přejeme pěknou zábavu!!!
Naše první cesty byli zároveň testovací zkoušky pro náš nový Trek Powerfly 4.
Takže nečekejte žádné super výkony i já se s tím teprve učím jezdit.
U každého příspěvku najdete vždy mapu kterou můžete využít pro navigaci na mapy.cz